Höstens projekt

I höst har jag en hel del projekt att genomföra, innan det blir november och det är dags för allt inför julen.

Jag har under en längre tid samlat på mig gamla jeans och av det ska jag sy ett överkast till min lilla kille, som förresten inte är så liten längre...11år :) Gjorde ett försök att tuffa hans rum med lite svarta detaljer, men det blev aldrig hundra. Nu ska jag gå tillbaka till den lite mer marina stilen, inspirerad av GANT. Ett nytt överkast är i alla fall på gång, ska in till stan i veckan och se om jag kan hitta lite kul attiraljer.





Jag köpte ett par emmafåtöljer på blocket i våras. De ska kläs om, mitt problem just nu är att hitta ett tyg som jag är nöjd med både vad gäller pris ,färg, mönster och kvalitet. Jag är ute efter något lila/plommon... hittade ett fantastiskt tyg en dag i stan, problemet var att det kostade 1695 kr/m, ja du läste rätt nästan 1700 kr!  Här kan ni se hur jag har tänkt att mina fåtöljer ska se ut...





Vi har en sliten vitlaserad trappa som jag få sig ett riktigt ansiktslyft. Vaglarna ska målas vita, trappstegen ska få eksteg med not emellan och räcket hoppas jag till slut ska se ut som ett båtdäck. Det är mina tankar, vi får se hur det blir. Det jobbigaste är att få tag i rätt material.

/Sofie



Kommentarer
Postat av: Peter PC Carlsson

Usch ja, det blir snabbt dyrt, eller snarare vansinigt dyrt. Har själv gett mig på ett liknande projekt....

2008-09-05 @ 09:21:38
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Febe Jagerskog

Menar du att du köpte tyget till det priset `?<blev lite nyfiken bara.

2010-10-18 @ 02:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0