Julen 2009 - topp tio

Nu är även den här julen...det går lika fort varje år. Suck!
Jag längtar redan tills nästa år.

10 roliga minnen/idéer från 2009...



1. Julpyssel

En av decembers mysigaste dagar var när vi var hos min syster och hade pysselkväll.
Vi bakade pepparkakshus,julgodis, fågelmat, islyktor och clementindekorationer.





2. Julkakor


På självaste julafton fick jag för mig att baka kakor, vilket gjorde att det luktade ljuvligt i huset innan vi gick iväg för att fira jul. Kakorna åt vi till gröten på kvällen...

3. Julkrubba

En julkrubba från Serholt hittade jag på VILLAGE. Hade lust att köpa den till mig själv men det blev en present till min syster som fyllde 30 år i december.





4. Julkrans

Till advent gjorde jag tillsammans med Mathilda en julkrans. Antagligen för att hon var jag mer nöjd än vanligt med min dörrkrans.


7. Finaste julklappen... på utsidan i alla fall

Nytt för i år  var att vi rullade papper hårt så det blev som en pinne. Sen stoppade vi in den under snöret och spetsen som dekoration.



6. En byrå i vitt

Mitt i allt julstök fick jag för mig att måla om vår bruna byrå vit. Det gick snabbt och lätt trots att jag säkert målade den 4 gånger.




7. Julevangeliet

Som vanligt läste min pappa julevangeliet men en nyhet för i år var att min syster illustrerade det hela enkelt men pedagogiskt genom att använda mammmas gamla julkrubba.


8. Carola

Var i Jönköping på Carolas julkonsert. Det var en fantastiskt rolig dag och Carola var helt otrolig som vanligt.


9. Julhjärtan

Det var mycket hönsnät som gick åt i år. Eftersom det fanns så mycket fin mossa i skogen i år blev man så inspirerad...






10. Årets julkort


Kommentarer
Postat av: syss

vad kul med en topp lista. ska nog ta mig och göra en själv.... kram

2010-01-01 @ 02:06:16
Postat av: syss

kan man få beställa en krans till nästa jul, jag har ingen! e oxå nöjd att mitt pedagogoska inslag hans på plats 7.

2010-01-05 @ 19:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0