Tygtavlor

Det blev ett par nya tygtavlor - snabbt och enkelt!

Egentligen hade jag tänkt måla en "fondvägg" i miniformat, men det var inte populärt hemma.

Som alternativ till en målad vägg har jag därför funderat på att använda mig av tyg.Jag har funderat på tavlor, klä in en kylskåpssida eller vår bardisk.

I fredags fick jag äntligen ett ryck och åkte och köpte en bit linnetyg på väg hem från jobbet. Av mina olika alternativ verkade tygtavlor det mest realistiska varpå det blev 70 cm tyg. Väl hemma rotade jag fram lite gamla restgarner och målade sen av några motiv från våra köksgardiner.

Har man mönstrade gardiner är det inte lätt att få tag på något tyg som stämmer i färg och form för att göra tavlor. Jag bestämde mig därför att brodera något i all enkelhet. Jag ville ha något ganska diskret eftersom färgen på linnetyget är så framträdande.




När jag broderat klart strök jag tyget ordentligt, linne är känsligt men å andra sidan är det lätt att stryka när det är otvättat. Tyget spände jag sedan upp på ett par ramar från IKEA. Ett bra tips när man ska göra snygga hörn är att lägga två veck, det blir oftast jätte bra.



Så här ser det ut i vårt kök nu. Jag gillar det, lite mer ombonat med lite abstrakt konst:) Min man bara mumlade när jag frågade honom vad han tyckte om min broderikonst, och det vet jag var det betyder. Han gillar det inte...än. Konst måste få mogna fram :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt!

När kommer nästa inlägg???

2008-11-24 @ 18:40:03
URL: http://tildizworld.blogg.se/
Postat av: Anton Kraft

Hur har du gjort för att få bilderna sådär häftiga? sjukt snyggt :D Schnygg blogg föresten ;)

2008-12-04 @ 14:25:32
URL: http://antonkraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0