Jeansöverkast

Nu har jag klippt och klippt, över 100 lappar. Jag klippte dem 20x20 cm och ett bra tips är att man först gör en mall av tex en plastficka i kraftig plast. Det är mycket lättare att se hur jeanslappen blir när man ritar av. Det är viktigt att vara noggrann... jag är så petig att jag stryker alla lappar när jag klipp ut dem och gör en sista koll att måtten verkligen stämmer. Jag vet att det lönar sig...

Så här ser vårt vardagsrumsgolv ut just nu...





Jag har börjat sy ihop och kommit en bra bit på vägen. Jag har till att börja med sytt dekorsömmar längs den korta sidan. Sicksack på vissa och raksöm på andra, det blir ganska effektfullt...  ja,vi få se hur det blir till slut.



Idag har jag köpt färg till tv-rummet så symaskinen får nog vila imorgon:)

Kommentarer
Postat av: moster E

jag följer din blogg och kollar varje dag om du laggt in något nytt ;)

kram syss

2008-09-08 @ 19:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0